Gudmundur Ebenezer: Mikä ajaa meitä eteen päin Lifekeysillä?

25th August 2020, 16:33


Kuten liian moni meistä, isäni kärsi mielenterveyden ongelmista. Hänen ongelmansa annettiin kasvaa liian suuriksi ja ikävä kyllä, seitsemän vuoden ikäisenä olin jo kokonaan menettänyt hänet elämästäni.

Vaikka emme haluaisi myöntää, sairaudet kuten masennus ja ahdistuneisuus ovat kasvavissa määrin modernin maailman jokapäiväisiä ominaispiirteitä. Tänä päivänä puolet meistä kokevat mielenterveyden ongelmia jossain määrin. Mutta niiden ympärillä oleva stigma tarkoittaa yhä sitä, että vain yksi neljästä ihmisestä, joilla on masennuksen oireita, hakevat apua. Meille, jotka kärsimme myös ahdistuksesta, luku on lähemmäs yksi kahdeksasta. Tämän asian haluan muuttaa.

Mietin usein kuinka erilaista elämäni olisi ollut, jos isäni olisi saanut tarvitsemaansa apua, kun hän sitä tarvitsi. Olisiko hän voinut paremmin? Miten asiat olisivat järjestyneet? Ehkä en työskentelisi psykologina. Näiden kokemuksien kautta pystyn ymmärtämään mielen hyvinvoinnin merkityksen ihmisten elämissä ja perheissä. Psykologeina voimme olla voimavara todelliseen positiiviseen muutokseen ihmisten elämissä. Se voi olla yksi maailman mieltä ylentävimmistä töistä. Tämän vuoksi otan yhä säännöllisesti asiakkaita vastaanotolleni, mutta minulle suurin muutos tuli, kun ymmärsin yritystä perustaessa, että voisin tehdä saman suuremmalle joukolle ihmisiä toimivammalla ja tehokkaammalla tavalla.

Vuoden 2016 tienoilla pohdin tapoja, joilla digitaaliset ratkaisut voisivat auttaa mielenterveyden sektoria innovoimaan, miten se tarjoaa hoitoa. Erityisesti tarpeen kasvaessa nopeasti, miten ratkaisut voitaisiin tehdä eri tavalla, aikaisemmin ja tehokkaammin, ja suuremmalle joukolle ihmisiä. Mielenterveyssairauksien ja -ongelmien kasvu on leimattu kriisiksi tai epidemiaksi ja tarvitsemme uusia ratkaisuja siitä selviytymisen avuksi.

Lifekeys on meidän tapamme tehdä juuri sitä. Tarjoamalla konsultaatiota verkossa koulutettujen ja pätevien psykologien johdolla, voimme laajentaa laadukkaaseen psykologiseen palveluun pääsyä ihmisille joka puolelle maailmaa, riippumatta siitä missä he ovat. Kaikkein tärkeimpänä voimme auttaa sinua sinä hetkenä elämästäsi, jolloin tarvitset apua eniten. Laatu edellä oleva psykologinen apu on tärkein ja paras tapa auttaa apua tarvitsevia. Tästä syystä haluamme keskittyä laatuun jokaisella yrityksen osa-alueella.

Jokaisella Lifekeysin työntekijällä, oli hän sitten vanhempi työntekijä tai uusi harjoittelija, on vahva intohimo mielenterveyden kysymyksiä kohtaan; monilla meistä on oma henkilökohtainen tarinamme. Yhteiset kokemukset tekevät meistä vahvempia ja omistautuneempia edistääksemme visiotamme toimialalle. Yrityksemme mantra on, että haluamme muuttaa millä tavalla puhumme mielenterveyden ongelmista, asiakas kerrallaan. Ongelmat elämässä voivat olla yhtä monimutkaisia kuin yksilö itsessään. Parhaan mahdollisen avun löytämisen ja psykologin valinnan ei tulisi olla monimutkaista.

Tiedämme, että monille yleisille sairauksille verkossa toimiva psykoterapia voi olla yhtä tehokasta kuin perinteisellä vastaanotolla käynti. Ongelmaksi nouseekin se, että suuri osa olemassa olevista varoista käytetään hoitoon, ei ennaltaehkäisyyn. Tämä tarkoittaa kuukausien mittaisia vastaanottokäyntejä, lähetteitä, jonotuslistoja ja ’one-size-fits-all’ mentaliteettia. Olettaen, että edes täyttää hoitoon pääsyn kriteerit.

Lifekeysin lähestymistapa mielenterveyden kriisiin on ennaltaehkäisevä, ei vain parantava. Päivittämällä psykoterapian menettelytapaa, voimme tarjota joustavia ja räätälöityjä ratkaisuja jokaiselle. Kaiken lisäksi voimme taata, että jokaisen apua tarvitsevan tulee tapaamaan pätevä, ammattitaitoinen psykologi 48 tunnin aikana kirjautumisesta.

Nämä kaksi asiaa yksinään ovat asioita, jotka voin sanoa ylpeydellä.

Mutta se ei lopu siihen, toimialan näkökulmasta tämä antaa meille oikeita mahdollisuuksia parantaa hoidon tasoa, ei pelkästään nopeutta.

Tunnistamme tutkimusten tärkeyden täydentävänä osana sitä mitä teemme ja olemmekin olleet onnekkaita ollessamme aktiivisesti mukana yliopistojen ja tunnustettujen tutkijoiden tutkimuksissa.

Mitä tämä kaiken kaikkiaan tarkoittaa on, että palautteen saanti on helpompaa, toimintamme arviointi on helpompaa, psykologien on helpompaa suunnitella vastaanottonsa, ja on helpompaa hallita potilaan ja avun tarjoajan suhdetta. Voit jopa valita oman psykologisi ja pitää heidät läpi koko hoitosi.

Mutta kaikkein tärkeimpänä, sinun on helpompi saada parasta mahdollista apua.

Harkitsetko psykologille puhumista?

Norjassa sijaitseva Lifekeys on johtava yritys digitaalisten psykologian palveluiden tarjoajana, ja antaa mahdollisuuden keskustella verkossa videon ja puhelimen välityksellä. Konsultaatioita suoritetaan seitsemänä päivänä viikosta, kello 8.00 ja 21.00 välillä. Kaikki Lifekeysin psykologit ovat virallisesti päteviä ja heillä on omat osaamisalueensa. Lifekeys takaa, että voit valita psykologisi nopeasti ja helposti sinä aikana, kun sinulle parhaiten sopii.

Vain muutamat psykologit työskentelevät Lifekeysin palveluksessa ja seuraamme heidän toimintaansa jatkuvasti ja tarjoamme koulutusmahdollisuuksia.

Osallistumalla keskusteluun psykologin kanssa videon tai puhelimen välityksellä, voit olla vastaanotolla siellä missä sinun on mukavin olla. Joustavat ajat, taitavat psykologit ja käyttäjäystävällinen teknologia tekevät konsultaatioista hienon kokemuksen asiakkaille.

Suosittua Tänään

Yhtään artikkelia ei löytynyt